Roo: Bawakan Barcelona kepada kami...!!!

Tuesday, March 15, 2011
Oleh NEIL CUSTIS

WAYNE ROONEY melaung 'Bawakan Barcelona' selepas Javier Hernandez menjaringkan dua gol untuk membawa Manchester United ke dalam pusingan Lapan Pasukan Akhir Liga Juara-juara.


Roo menyatakan bahawa United tidak akan takut kepada sesiapa pun dalam undian penentuan pada Jumaat - termasuk pasukan yang memperbudak-budakkan Arsenal iaitu Barcelona.

Katanya: "Kami yakin kami boleh menewaskan sesiapa pun yang bakal kami temui dalam pusingan berikut.

"Jika anda mahu memenangi kejohanan ini anda perlu bertemu dengan sesiapa pun - dan menewaskan mereka.

"Ia ialah satu perlawanan yang agak lasak, kami tahu Marseille ialah satu pasukan yang mempunyai fizikal yang besar tetapi kami perlu melaluinya dan akhirnya kami berhak untuk meperolehinya."

Rooney, 25, membantu Hernandez untuk jaringan gol pertama dan mengaku dia suka peranannya apabila bermain di belakang pemain Mexico itu.

Roo berkata: "Dia memperoleh peluang pergerakkan yang lebih banyak dan saya telah melakukan tugas saya di posisi yang mana merupakan posisi saya mula bermain secara profesional.

"Ia menggembirakan saya dan terima kasih kerana dia berjaya menyudahkannya.

"Jarang sekali pemain penyerang mendapat peluang untuk bergerak membawa bola dan gembira dalam permainannya. Tapi malam ini saya sangat berpuas hati."

Bos mereka Alex Ferguson gembira dengan keserasian antara mereka apabila mendapat kemenangan Liga Juara-juara ke-100nya - dan kemenangan Eropah ke-150 United.

Fergie berkata: "Wayne telah bermain di tempat itu dalam beberapa perlawanan dan dia menjadi satu ancaman besar dan dia turut menikmati kebebasan.

"Dia seolah-olah memperoleh kuasa serta kelajuan dan Hernandez tidak percaya dengan pergerakannya - pemain itu telah menjaringkan gol darinya."

Ferguson kini percaya United berupaya mendapat keputusan yang baik di tempat lawan dan ia boleh membawa mereka untuk mendapat tempat terbaik di Eropah.

Katanya: "Ia peluang terbaik kami kerana kita mampu meperoleh keputusan yang baik di tempat lawan."

Ditanya mengenai kemenangan ke-100 Liga Juara-juara ke-100nya, dia menambah: "Saya bangga pencapaian pasukan.

"Kami telah menimba pengalaman yang menarik dalam Piala Eropah. Ia perlawanan terbaik bagi sesiapa pun."

Semalam United telah membilang jumlah kemenangan mereka.

Skipper Nemanja Vidic telah dikeluarkan selepas satu kecederaan betis dan mungkin juga terlepas perlawanan Sabtu dalam pertembungan Liga Perdana dengan Bolton.

Tetapi John O'Shea and Rafael kedua-dua mengalami kecederaan urat kaki dan mungkin akan diketepikan untuk jangka waktu sebulan.



(Sumber: http://www.thesun.co.uk/)