Samir Nasri dan Gareth Bale mendahului dalam pencalonan 'PFA Player of the Year'

Saturday, April 9, 2011
Samir Nasri dan Gareth Bale telah dicalonkan untuk Anugerah Pemain dan Pemain Muda Persatuan Bolasepak Professional. 


Oleh Kakitangan Telegraph dan agensi

PFA mengumumkan hari ini pemain tengah Arsenal, Samir Nasri dan pemain sayap Tottenham, Gareth Bale merupakan diantara pencalonan dari Liga Perdana untuk setiap ganjaran utama.

Kedua-dua mereka berkemungkinan akan menghadapi persaingan sengit untuk kedua-dua kategori, namun begitu secara umumnya pertandingan ini masih terbuka luas.


Rakan sepasukan Spurs Bale, Rafael Van der Vaart juga terlibat di dalam persaingan hadiah utama bersama Carlos Teves dari Manchester City, Pemain pertahan Manchester United Nemanja Vidic, Pemain tengah West Ham Scott Parker dan Charlie Adam dari Balckpool.

Joe Hart, penjaga gol England dan Manchester City, Pemain tengah Arsenal Jack Wilshere, Seamus Coleman dari Everton serta Nani dan Javier Hernandez dari Manchester United merupakan calon-calon lain untuk kategori pemain muda.

Nasri dan Bale berpeluang untuk merangkul anugerah sebagaimana Andy Gray (1997) dan Christiano Ronaldo (2007) yang merupakan pemenang kepada kedua-dua anugerah dalam tahun yang sama.

Wayne Ronney telah dicalonkan dalam kedua-dua kategory tetapi hanya mendapat hadiah uatama manakala James Milner mendapat anugerah untuk pemain muda terbaik pada tahun tersebut.

Gordon Taylor yang merupakan pegawai eksekutif PFA percaya senarai tersebut diambil kira dalam musim yang sangat menarik kini.

Kata Taylor: "Ia ternyata terlalu sengit. Tidak ada yang menjadi begitu tepat untuk dijadikan calon namun ia menjadikannya sangat menarik untuk melihat siapa yang mereka fikir layak untuk menjadi pemenang."

"Pada tahun lepas, Wayne Rooney telah berada pada musim yang menguntungkan baginya.

"Namun pada tahun ini, terdapat beberapa pemain yang sangat baik untuk dicalonkan dan sangat beruntung melihat beberapa pemain tempatan masuk ke dalam senarai. Ia sangat menggalakkan."


Senarai calon untuk 'PFA Player of the Year':

CHARLIE ADAM (Blackpool)
GARETH BALE (Tottenham)
SAMIR NASRI (Arsenal)
SCOTT PARKER (West Ham)
CARLOS TEVEZ (Manchester City)
RAFAEL VAN DER VAART (Tottenham)
NEMANJA VIDIC (Manchester United)



Senarai calon untuk 'PFA Young Player of the Year':

GARETH BALE (Tottenham)
SEAMUS COLEMAN (Everton)
JOE HART (Manchester City)
JAVIER HERNANDEZ (Manchester United)
NANI (Manchester United)
SAMIR NASRI (Arsenal)
JACK WILSHERE (Arsenal)



(Sumber: http://www.telegraph.co.uk/)