Wenger kehilangan kata-kata

Sunday, April 3, 2011
Wenger mengaku kehabisan kata-kata mengenai persembahan pasukannya yang dianggap kurang kreatif dan mengecewakan.


Oleh Henry AA

Bermain di halaman sendiri, Sabtu (3/4), Arsenal hanya mampu berkeputusan seri 0-0 menghadapi Blackburn Rovers. Beberapa jam sebelum itu, Manchester United meraih kemenangan 4-2 di halaman West Ham United.

Keputusan itu membuat The Gunners tertinggal tujuh mata di belakang United yang mempunyai satu perlawanan di dalam tangan. Wenger merasa kecewa apabila pasukannya gagal membuat jaringan walaupun pasukan lawan hanya bermain dengan sepuluh orang sejak awal babak kedua.


"Ini pertandingan yang membuat kami kecewa karena tidak mampu menampilkan permainan terbaik kami. Secara keseluruhan kami bermain seperti kehabisan tenaga, tidak punyai kepantasan dan ketepatan. Saya sangat prihatin dengan hasil ini," katanya seperti yang dipetik melalui ESPN.

"Kami memulai permainan dengan baik tetapi setelah itu kelihatan tidak meningkat sama sekali. Blackburn memang bertahan dengan baik tapi seharusnya kami mampu merobohkan pertahanan mereka, apatah lagi apabila lawan kemudian bermain hanya dengan sepuluh orang di babak kedua. Saya tidak punyai kata-kata lagi untuk menggambarkana situasi yang kami alami."

"Mengenai Fabregas, saya memang sengaja meletakkannya untuk babak kedua. Diaa mengalami masalah hamstring sebelum pertandingan tapi boleh mengatasinya dengan baik walau belum boleh bermain secara penuh. Saya berharap ia akan membawa kami ke peringkat permainan yang lebih baik di perlawanan selanjutnya."

Keputusan ini menjadikan Arsenal meraih hasil seri dalam tiga perlawanan terrakhir dan masih bertahan di kedudukan kedua. Sementara Blackburn yang menderita dengan lima kekalahan dari lapan perlawanan terakhir mereka kini naik ke posisi ke-14 tapi hanya lebih dua mata dari zon penyingkiran.

Kindle Wireless Reading Device, Wi-Fi, Graphite, 6" Display with New E Ink Pearl Technology

(Sumber: http://www.goal.com/)