Sasaran Arsenal, Liverpool beri bayangan perpindahan

Sunday, March 27, 2011
Sasaran Arsenal dan Liverpool, Per Mertesacker telah mendedahkan minatnya untuk melakukan penghijrahan ke Liga Perdana Inggeris namun masih belum mahu untuk berbincang berkaitan masa depannya sehingga kelab Werder Bremen selamat daripada tersingkir dalam Bundesliga.

Pemain berusia 26 tahun ini tidak mencapai musim yang baik bersama Bremen dan beberapa kali melakukan kesilapan sejak bulan-bulan terdekat ini yang menyebabkan kelab dari Jerman itu diletakkan di zon penyingkiran dalam liga terbesar Jerman.

Pemain pertahanan tengah ini telah dikaikan dengan perpindahan ke Utara London atau Merseyside namun beliau menegaskan bahawa dia tidak akan mempertimbangkan apa-apa tawaran mengenai masa depannya sehinggalah tamat musim nanti.

"England telah menjadi satu isu sejak beberapa tahun ini namun saya masih belum boleh membuat apa-apa keputusan lagio," beritahunya kepada Die Welt.

"Sudah tentu Liga Perdana itu menarik perhatian saya, tetapi sekarang hanya ada satu isu untuk saya dan ia adalah untuk mengelakkan daripada penurunan liga."

Kontrak Mertesacker dengan Bremen akan berakhir pada akhir musim depan, ini bermakna kelab Bundesliga berkemungkinan akan terpaksa menjualnya pada musim panas ini melainkan pihak antarabangsa Jerman bersetuju untuk kontrak baru - yang mana kini ia kelihatan tidak mungkin.

Pengarah bolasepak Liverpool, Damien Comolli telah menyaksikan perkembangan pemain pertahanan tengah itu semasa cuti musim sejuk di Bundesliga dan membuat laporan cadangan agar kelab Inggeris tersebut segera membuat tawaran pada musim perpindahan Januari lepas.

Tetapi tawaran itu tidak dilakukan oleh skuad the Reds dan kini mereka kelihatan bersedia untuk menyertai Arsenal dalam menyediakan tawaran untuk mendapat khidmatnya pada musim panas.

Perpindahan Mertesacker berkemungkinan akan menelan belanja sekitar £10 juta.





(Sumber: http://www.crunchsports.com/)

1 Komen:

  1. zizie said...:

    aku harap arsenal dpt Mertesacker nih..,,baru mantap bahagian belakang,...