Fabregas bebas bersyarat

Friday, June 10, 2011
MADRID: Arsenal membatalkan hasrat untuk mengekalkan kapten kelab itu, Cesc Fabregas yang bersedia kembali bersama gergasi Sepanyol, Barcelona, menurut laporan akhbar Sepanyol semalam.

Jurulatih Gunners, Arsene Wenger sudah memberi kebenaran kepada kapten itu untuk meninggalkan kelab itu dengan syarat dia tidak boleh menandatangani kontrak bersama kelab Inggeris yang lain, kata akhbar harian yang berpangkalan di Barcelona, Mundo Deportivo, memetik perbualan antara dua individu itu.

Namun ia memberi amaran ‘rundingan antara dua kelab itu tidak mudah’. Satu lagi akhbar, Sport melaporkan: “Arsenal percaya perpindahan pemain tidak dapat dielakkan” dan wakilnya dijangka berada di Barcelona semalam untuk mendengar “tuntutan” kelab London itu.

Ia berkata, Arsenal mungkin meminta sehingga 50 juta Euro (RM220.7 juta) untuk pemain tengah berusia 24 tahun itu, salah seorang pemain bintang Sepanyol yang memenangi Piala Dunia 2010. Bulan lalu, Wenger memutuskan untuk menghabiskan musim panas dua musim berturut-turut menentang Barcelona bagi mengekalkan Fabregas di Emirates.

The Gunners menolak bidaan dari juara Sepanyol itu pada tahun lalu untuk pemain yang menghabiskan masa remajanya di Barcelona sebelum menyertai Arsenal pada usia 16 tahun pada 2003.

“Saya penyokong Barca. Saya adalah ahli seperti datuk, pak cik dan sepupu saya,” kata Fabregas tahun lalu.

“Saya menyukai warnanya sejak kecil lagi. Saya adalah Catalan. Namun saya adalah kapten Arsenal, saya adalah Gunners dan di sini, saya menjadi seorang pemain dan matang sebagai seorang individu.” - AFP


(Sumber: http://www.hmetro.com.my/)