Nik Aziz minta penyokong jaga tingkah laku

Friday, June 10, 2011
MENTERI Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, meminta penyokong pasukan The Red Warriors menjaga tingkah laku bagi memelihara nama baik negeri itu dalam keghairahan mereka menyaksikan perlawanan akhir Piala FA di Stadium Nasional, Bukit Jalil, esok.

Beliau yang juga Mursyidul Am PAS turut berdoa Kelantan akan mencapai kemenangan dalam perlawanan itu dan menaikkan imej negeri itu sebagai gergasi bola sepak di negara ini.

“Saya minta seluruh rakyat Kelantan dan juga pemain menjaga tingkah laku mereka. tidak perlu bersorak-sorak (melampaui batasan) dan bermain mercun. Jagalah imej Kelantan sebagai Serambi Mekah,” katanya ketika ditemui di kediamannya, semalam.

Ketika ditanya sama ada pemain Kelantan akan mendapat imbuhan daripada kerajaan negeri, jika memenangi Piala FA itu, Nik Aziz berkata, tiada sebarang ganjaran disediakan.

“Kita jangan terlalu manjakan pemain (dengan imbuhan),” katanya.

Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO negeri, Abdul Fattah Mahmood, berkata kerajaan negeri tidak mempunyai perancangan untuk mengisytiharkan cuti sekiranya Kelantan memenangi Piala FA, Sabtu ini.


(Sumber: http://www.bharian.com.my/)