DAKWAAN PENJAGA GOL ARSENAL, RAKAN SEPASUKANNYA HANYA 'BERJALAN' SEMASA BERTEMU BARCELONA

Wednesday, March 9, 2011


• 'Dengan lebih usaha kami mampu memusnahkan mereka di penghujung perlawanan'
• Manual Almunia menggantikan Szczesny yang cedera di separuh masa pertama

Penjaga gol Arsenal, Manuel Almunia mendakwa bahawa rakan sepasukannya hanya sekadar berjalan dan tidak melakukan larian dalam kekalahan menentang Barcelona dalam Liga Juara-juara.

"Walaupun semasa perlawanan berkeputusan 3-1, kami hanya perlu satu gol dan anda mesti tidak memahami bagaimana pada waktu itu pemain hanya sekadar berjalan," kata Almunia yang masuk pada separuh masa pertama dalam ikatan 16 pasukan akhir selepas Wojciech Szczesny mengalami kecederaan jari di Nou Camp. "Dengan sedikit usaha lagi kami mampu menyebabkan kemusnahan kepada mereka di penghujung perlawanan.



"Barcelona mengusai kami dan pada separuh masa ke dua para pemain kami ada yang tidak berlari. Ia kelihatan seperti kami hilang segala-galanya tetapi kami berpeluang untuk melakukan satu gol pada bila-bila masa.

"Pada waktu ini saya hanya mampu mengatakan bahawa kami sangat keletihan dan pemain-pemain tidak mampu melakukan lebih lagi. Selepas bermain dengan 10 orang, secara tidak angsung ia memerlukan usaha berganda." Almunia merupakan satu-satunya penjaga gol yang cergas kerana Lukasz Fabianski direhatkan sepanjang musim kerana pembedahan bahu.


(Sumber: http://www.guardian.co.uk/)