Wenger pening Wilshere cedera

Sunday, March 6, 2011

LONDON - Arsene Wenger mengakui pemain tengah England, Jack Wilshere mungkin tidak dapat diturunkan apabila Gunners berdepan Barcelona dalam perlawanan Liga Juara-Juara, esok.

Wilshere mengalami kecederaan buku lali ketika seri tanpa jaringan di tempat sendiri menentang Sunderland, kelmarin.

Wenger tidak pasti sama ada kecederaan pemain itu dapat pulih dengan cepat.

"Wilshere mengalami kecederaan buku lali. Kita akan lihat bagaimana respons hasil rawatan yang dijalankan. Dia terlepas sesi latihan semalam. Mungkin hari ini dia akan turun berlatih semula," kata Wenger.

Ketika dua pemain tengah mereka, Cesc Fabregas dan Alex Song juga bergelut dengan masalah kecergasan menjelang perlawanan pusingan kedua di Camp Nou, ketika Arsenal berusaha untuk mempertahankan kelebihan 2-1 daripada perlawanan pertama, kecederaan Wilshere memberikan perkhabaran buru buat Wenger.

Penyerang Belanda, Robin van Persie dan pemain sayap England, Theo Walcott sudah pasti tidak dapat diturunkan dan Wenger geram pasukannya melepaskan peluang untuk merapatkan kedudukan dengan pendahulu Liga Perdana, Man. United.

Wenger berang dengan keputusan pengadil, Anthony Taylor yang tidak membenarkan sepakan penalti pada lewat perlawanan apabila Andrei Arshavin dikasari Titus Bramble.

"Saya terlalu meluat untuk bercakap mengenainya, perkara seperti ini mampu memberi impak dalam saingan liga.

"Keadilan tidak dilakukan dengan betul. Saya sangat gembira dengan prestasi kami. Kami bertahan dengan baik dan secara fizikal kami lebih hebat.

"Apa yang mengecewakan kami telah memberikan segalanya tetapi kurang tajam di bahagian penyudah. Dua keputusan pula tidak menyebelahi kami.

"Mereka menghukum kami beberapa kali, terutama sekali keputusan ofsaid yang sepatutnya tidak diberikan, jika Arshavin dijatuhkan anda akan berkata dia sengaja merebahkan badan. Saya rasa dia tidak bersalah,'' kata Wenger. - AFP



(Sumber: http://www.utusan.com.my/)