Everton pertahankan Phil Jagielka, sedia lepaskan Jack Rodwell

Monday, July 25, 2011
Jagielka akan dipertahankan meskipun Arsenal sedia memberikan tawaran baru.


Oleh Henry AA

Tawaran Arsenal dengan jumlah £10 juta untuk Jagielka telah ditolak oleh Everton. Jurulatih David Moyes bertekad untuk berusaha keras mempertahankan pemain pertahannya itu.

Meskipun the Gunners dilaporkan bersedia untuk memberikan tawaran yang lebih besar, namun Moyes berkemungkinan tidak akan melayaninya dan akan tetap dengan pendiriannya.

Nilai perpindahan pemain berusia 28 tahun tersebut mampu meningkat, namun Moyes tidak berniat untuk melepasnya. Jagielka dirancangkan untuk dijadikan sebagai ketua pasukan pada musim akan datang.

Namun menurut khabar dari Mirror Football, Everton berkemungkinan lebih gemar untuk melepaskan Rodwell. Meskipun dia sering disebut sebagai pemain muda harapan Inggeris tapi permainannya masih belum berkembang, tambahan pula dengan cedera yang kerap dialaminya.

Pemain berusia 20 tahun tersebut gagal menyaingi Marouane Fellaini dan Mikel Arteta di barisan tengah the Toffees.

Rodwell boleh dilepas dengan nilai perpindahan £15 juta dan Manchester United diberitakan tertarik untuk mendapatkan khidmatnya. Moyes merancang untuk menggunakan dana hasil penjualan Rodwell untuk membawa masuk pemain Wigan, Charles N'Zogbia


(Sumber: http://www.goal.com/)