Jack Wilshere tinggalkan perbincangan untuk perpindahan

Tuesday, April 12, 2011
'Hanya kelab ini di hatiku'

Oleh wartawan Sportsmail

Jack Wilshere telah mengecam sebarang cadangan untuk membolehkan dia meninggalkan Arsenal.

Pemain tengah skuad the Gunners itu telah dikaitkan pada minggu ini dengan satu pertukaran dengan bayaran £40million ke Manchester City, setelah menikmati satu kempen yang amat meningkat dalam kerjayanya bersama kelab dan negara.



Tetapi pada malam Selasa lepas, pemain berumur 19 tahun itu telah menghantar gambar dirinya sendiri di Twitter dalam keadaan mencium logo Arsenal dalam sambutan gol semasa dia membuat jaringan menentang Aston Villa.

Dengan gambar tersebut, dia menulis: 'Ramai bertanya samada saya akan berhijrah ke City? Saya tidak mencium lencana Arsenal untuk meninggalkannya. Kelab ini dalam hati saya!'

Wilshere, yang telah berada di Arsenal sejak berusia sembilan tahun, telah membuat 42 kemunculan untuk Arsenal pada musim ini walaupun dia hanya memulakan kerjayanya dalam Liga Perdana setelah dipinjamkan ke Bolton pada separuh musim lepas.

Sikap beraninya dalam bilik persalinan kelab merupakan salah satu perkara yang konsisten dalam musim ini, dan sepanjang ketiadaan Cesc Fabregas yang terlibat dalam kecederaan, Wilshere telah bermain dengan di Arsenal. 

Dia telah melakukan kemunculan antarabangsanya pada bulan Ogos dan berpeluang untuk beraksi  pertama kali dalam skuad England Capello semasa menentang Denmark pada Februari.

Pada awal bulan ini, Wilshere telah disenaraikan dalam calon 'PFA Young Player of the Year' (Pemain muda PFA tahun ini).


(Sumber: http://www.dailymail.co.uk/)