Samuel Eto’o dan Mirko Vucinic

Saturday, June 18, 2011
Oleh James

Kita akan memberi fokus kepada bahagian hadapan yang mana menyaksikan bahawa dua penyerang yang bermain dalam Serie A Itali telah dikaitkan dengan kemungkinan berpindah ke Arsenal.

Menurut Goal.com, Samuel Eto'o Inter Milan akan berpindah ke kelab dalam Liga Perdana Inggeris. Bekas penyerang Barcelona itu – menurut laporan tersebut – telah dikehendaki oleh Manchester City, Chelsea, Manchester United, Liverpool dan Arsenal.


Dengan usianya kini, 30, dan dengan nilai harga sebanyak £35juta, pemain antarabangsa Cameroon tersebut kelihatan sekadar menjadi mimpi the Gunners dan dia turut menunjukkan persembahan yang mengecewakan kepada kempen yang baru berakhir.

Dalam berita lain, di laman web Itali Tutto Mercato Web (dalam orang Itali) percaya bahawa ejen Mirko Vucinic, Alessandro Lucci, telah berada di London untuk pertemuan bersama Tottenham Hotspur serta wakil-wakil dari Arsenal. Ia juga kelihatan bahawa Lucci turut menemui Blackburn untuk membincangkan masa depan penyerang kreatif tersebut, yang mempunyai nilai pasaran sebanyak £22juta.

Menurut para pembaca, pemain tengah Douglas Costa dan penjaga gol Emiliano Viviano mampu menjadi tambahan yang penting bagi skuad Arsenal walaupun peratusannya tidak setinggi pemain-pemain lain.

PROFILE PEMAIN
Samuel Eto’o
Tarikh lahir: 10/03/1981
Tempat lahir: Nkon
Umur: 30
Tinggi: 1,80
Warganegara: Cameroon, Spain
Posisi: Striker
Kaki: Right
Nilai pasaran: £35juta
Mirko Vučinić
Tarikh Lahir: 01/10/1983
Tempat lahir: Nikšić
Umur: 27
Tinggi: 1,86
Warganegara: Montenegro
Posisi: Striker
Kaki: Right
Nilai pasaran: £22juta


 (Sumber: http://www.thegunninghawk.com/)