Rajagobal kecewa, Arsenal dedah kelemahan

Thursday, July 14, 2011

KUALA LUMPUR - Kekalahan 0-4 kepada Arsenal jelas mengecewakan jurulatih Harimau Malaya, Datuk K. Rajagobal yang menyifatkan kelemahan barisan pertahanan punca utama.

Tambah beliau, Malaysia banyak menghadiahkan beberapa gol mudah kepada pihak lawan yang menyebabkan mereka terpaksa berputih mata.

''Saya kecewa dengan mutu persembahan pemain saya secara keseluruhannya tidak bermain begitu baik pada malam ini.

''Walaupun kita berjaya menghadirkan tekanan menerusi S. Kunanlan, namun barisan pertahanan seolah-olah tidur dan hasilnya kita memberikan mereka gol-gol mudah.

''Ternyata kita perlu kerja keras lagi untuk memperbaiki kelemahan di bahagian pertahanan supaya lebih bersedia untuk menghadapi Singapura pada pusingan kedua kelayakan Piala Dunia," katanya pada sidang akhbar selepas perlawanan Siri jelajah Asia 2011 Malaysia menentang Arsenal, semalam.

Tambah Rajagobal, selepas ini, beliau akan berjumpa dengan pemain- pemain dan berbincang supaya semangat mereka tidak akan luntur atas kekalahan besar tersebut.

''Arsenal memang pasukan yang berbeza tahapnya dengan kita, saya akui faktor berkenaan. Barisan tengah mereka bermain cukup bagus.

''Namun, kita sepatutnya memberikan tekanan semenjak sepak mula, namun sepakan penalti seolah-olah merencatkan rentak pemain saya untuk beraksi lebih baik," katanya.

Pada masa yang sama, Rajagobal berkata, beliau kini mengharapkan penyerang berbisa negara, Safee Sali segera pulih daripada kecederaan dan bersedia untuk berdepan Singapura.

''Saya kini tidak mempunyai ramai pilihan di barisan serangan dan amat berharap Safee sembuh daripada kecederaannya supaya boleh bermain ketika menentang Singapura," katanya.

Menyentuh kecederaan Aidil Zafuan, beliau memerlukan masa untuk melihat tahap kecederaannya sebelum membuat sebarang keputusan.


(Sumber: http://www.utusan.com.my/)