Inter sedia lepaskan Sneijder ke United

Thursday, July 7, 2011

MANCHESTER – Harapan Manchester United untuk mendapatkan Wesley Sneijder menerima suntikan semangat baru, apabila Inter Milan menyatakan kesediaan menjual tonggak perancang itu.

Bos Red Devils, Alex Ferguson selama ini memang meminati pemain berbakat Belanda itu dan pernah dikaitkan dengan perpindahan bernilai 29 juta pound (RM105 juta) ke Old Trafford tahun lalu.

Sneijder berada pada kemuncak prestasi sejak berhijrah ke Itali dari Real Madrid pada 2009 dan dia juga merupakan salah seorang pemain utama Inter yang menjulang kejuaraan treble dua musim lalu.

Jurulatih baru Inter, Gian Piero Gasperini memberi bayangan bersedia melepaskan pemain berusia 27 tahun itu untuk mendapatkan dana bagi membawa masuk pemain baru.

Gasperini merujuk kepada keputusan Inter menjual Zlatan Ibrahimovich ke Barcelona pada harga 39 juta pound dengan pertukaran Samuel Eto‘o sebagai sebahagian perjanjian sebagai contoh bagaimana skuad itu dapat ditambah baik, biarpun setelah menjualkan pemain berprofil tinggi.

“Setiap kelab pasti berniat mendapatkan pemain terbaik pada tempoh perpindahan pemain, bukan sebaliknya.

“Dua tahun lalu, pemergian Ibrahimovich membolehkan pasukan ini diperkuatkan.

“Semua pemain yang saya miliki mampu memainkan peranan berbeza. Tahun lalu, Sneijder juga beraksi pada posisi berlainan,” katanya.

Sementara itu, Gasperini juga mengesahkan Inter berminat mendapatkan bintang Valez Sarsfield, Ricky Alvarez yang turut menjadi buruan Arsenal.

“Alvarez ialah pemain yang hebat. Kehadirannya akan memantapkan lagi Inter,” tambahnya. – AGENSI


(Sumber: http://www.utusan.com.my/)