Ryo Miyaichi tidak ingin dipandang tinggi

Thursday, August 18, 2011
Ryo Miyaichi anggap dirinya masih belum layak untuk dibandingkan dengan Ronaldinho


Oleh Tegar Paramartha

Pemain muda Arsenal yang berasal dari Jepun Ryo Miyaichi menegaskan, dirinya belum layak untuk dipandang tinggi sebagai seorang pemain bolasepak dan dibandingkan dengan Ronaldinho.

Dia menyatakan bahawa dia akan tetap menjejakkan kaki di tanah dan tidak akan terbawa oleh arus pujian yang menghampiri dirinya.

"Saya percaya [peminat] membanding-bandingkan diri saya dengan Ronaldinho tetapi saya tidak dapat dibandingkan dengan dirinya, saya masih harus bekerja keras untuk dapat menyamai dan mengatasinya," ujar Miyaichi yang disebut 'Ryodinho' oleh peminatnya.

"Sejak saya memutuskan untuk menjadi pemain bolasepak, saya selalu bermimpi untuk memperkuatkan kelab luar negara."

"Saya bahagia tetapi saya baru saja memulainya dan saya belum melakukan apa-apa pun jadi saya harus tetap rendah hati dan bekerja keras."

"Arsenal adalah kelab yang dicintai oleh orang-orang di seluruh dunia jadi saya bangga menjadi sebahagian daripada pasukan ini. Saya juga ingin menjadi pemain yang disayangi oleh peminat Arsenal, saya akan bekerja keras jadi saya mengharapkan sokongan."


(Sumber: http://www.goal.com/)