Ujian terbesar buat Arsenal

Saturday, August 20, 2011
Wilshere, Gibbs, Djourou, Rosicky, Traore, Diaby belum cergeas sepenuhnya


LONDON: Arsenal mungkin belum pernah tewas kepada Liverpool apabila bermain di laman sendiri sepanjang abad baru ini, tetapi Gunners kini tampak lebih goyah daripada biasa ketika musim baru berusia hanya dua perlawanan.

Pemergian Cesc Fabregas dan penjualan Samir Nasri yang masih tertangguh menjadikan skuad kendalian Arsene Wenger kini kehilangan dua pemain terbaik musim lalu menjelang pertemuan dengan Liverpool di Stadium Emirates hari ini.

Saya yakin Wenger akan membelanjakan sedikit duit hasil penjualan Fabregas dan Nasri membawa masuk pemain baru. - Theo Walcott, Penyerang Arsenal

Dengan Jack Wilshere, Kieran Gibbs, Johan Djourou, Tomas Rosicky, Armand Traore dan Abou Diaby masih diragui kecergasan akibat kecederaan, ramai pemerhati percaya Wenger kini berdepan ujian terbesarnya sejak mengendali kelab itu pada 1996.

Berita baiknya, Arsenal masih belum tewas musim ini dan Selasa lalu, menewaskan kelab Serie A, Udinese 1-0 di laman sendiri pada pertemuan pertama pusingan kelayakan Liga Juara-Juara Eropah.

Pemain sayap England, Theo Walcott beranggapan pemain yang tinggal sentiasa optimis dan yakin kejayaan dapat diraih tahun ini.

“Saya yakin Wenger akan membelanjakan sedikit duit hasil penjualan Fabregas dan Nasri membawa masuk pemain baru.” – AFP


(Sumber: http://www.bharian.com.my/)