Theo Walcott khuatirkan komposisi skuad Arsenal

Thursday, August 18, 2011
Pemain muda itu berharap tidak akan ada lagi pemain yang meninggalkan Stadium Emirates


Oleh M Yanuar F

Arsenal telah kehilangan beberapa pemainnya dalam pasaran perpindahan musim panas ini seperti Gael Clichy, Cesc Fabregas dan Emmanuel Eboue. Situasi tersebut dianggap oleh Theo Walcott sebagai agak mengecewakan.

Pemain berusia 22 tahun itu beranggapan bahawa Arsenal memerlukan skuad yang besar untuk mampu bersaing merebutkan semua gelaran juara yang mungkin diraih musim ini.

"Kami punyai skuad yang cukup besar, tetaapi kami tidak ingin jumlah skuad ini terus menurun dan menurun," ungkap Walcott kepada The Times.

Namun Walcott menambah bahawa perkara tersebut tidak mengurangi rasa percayanya kepada Arsene Wenger untuk mampu mencipta skuad terbaik Arsenal.

"Pengurus tahu apa yang dilakukannya. Dia mengambil pemain besar yang kami sendiri tidak tahu dari mana mereka sebelum ini, jadi hanya waktu yang boleh menunjukkan apa yang dilakukannya," tambahnya.

Arsenal telah pun membawa masuk beberapa pemain baru seiring dengan keluarnya beberapa pemain mereka, seperti Alex Oxlade-Chamberlain, Carl Jenkinson dan Ryo Miyachi, serta Gervinho.


(Sumber: http://www.goal.com/)