Ray Parlour: Nama Arsenal lebih besar berbanding pemainnya

Sunday, August 14, 2011
Parlour melemparkan kritikan kepada Fabregas dan Nasri berkaitan khabar keluar kedua pemain tersebut


Oleh Donny Afroni

Bekas bintang Arsenal Ray Parlour menyatakan the Gunners tidak perlu khuatir jika akan mengalami kemerosotan seandainya kehilangan Cesc Fabregas dan Samir Nasri pada pasaran perpindahan musim panas ini.

Fabregas dan Nasri dilaporkan bakal meninggalkan Emirates dalam waktu terdekat. Fabregas ingin kembali ke kelab semasa kecilnya, Barcelona manakala Nasri ke duo Manchester, samada United ataupun City.

Menurut Parlour, Arsenal tidak perlu memikirkan spekulasi tersebut dan sebaiknya fokus menghadapi musim 2011/12 serta berupaya meraih juara pada kejohanan yang mereka sertai.

“Saya melihat situasi yang berkembang, dan mungkin ini merupakan saat paling mengecewakan bagi Arsene Wenger,” ujar Parlour kepada talkSPORT.

“Dia tahu kita akan menjadi juara. Mungkin jika Arsenal mendapatkan gelaran juara pada musim lalu, Fabrgeas dan Nasri mungkin sahaja mengatakan bahawa mereka akan tetap kekal.”

“Tapi kenyataannya mereka tidak memenangi apa pun, dan memutuskan untuk pergi. Itu perbuatan yang memalukan. Namun ini adalah Arsenal. Kelab ini lebih besar jika dibandingkan dengan pemainnya.”


(Sumber: http://www.goal.com/)