Arsene Wenger tunggu berita kecederaan Cesc Fabregas

Wednesday, July 20, 2011
Selain menunggu penjelasan masa depan Cesc Fabregas, Arsene wenger juga ingin mengetahui secara pasti khabar kecederaan ketua pasukan Arsenal itu.


Oleh Taufik Bagus

Arsene Wenger sedang menanti kepastian mengenai masa depan Cesc Fabregas dan keadaan kecederaan ketua pasukan Arsenal yang berasal dari Spanyol itu.

"Kami akan terus melihat keadaan Cesc dengan kecederaan yang dihadapinya," kata Wenger, Isnin (18/7).

Fabregas masih dibelenggu dengan masalah kecederaan hamstring yang dialaminya sejak musim lalu. Kerana keadaan tersebut, Fabregas tidak dapat mengambil bahagian dalam jelajah pra-musim Arsenal.

Wenger dan pasukannya kini dalam perancangan ke Koln untuk melanjutkan jelajah pra-musim Arsenal musim panas ini. Diaa berharap agar Fabregas mampu menyertai mereka.

"Ya, saya mengharapkan dia bersama-sama kami di Koln. Dia belum mengikuti latihan penuh. Dia sudah mulai berlari di padang dan langkah berikutnya adalah dengan mengikuti latihan penuh. Saya akan memberitahu keadaan terakhirnya esok," tambah Wenger.

Sementara itu mengenai masa depan Fabregas, Wenger masih sangat berharap untuk melihatnya kekal di Arsenal.

"Dia dalam perancangan saya dalam baki pra-musim. Masalahnya adalah kami menghadapi spekulasi dari semuanya, tapi sasaran saya tetap, untuk mempertahankan pemain kami," ungkap Wenger.


(Sumber: http://www.goal.com/)