Denilson sedih dilepaskan Arsenal

Wednesday, July 20, 2011
Pemain berasal dari Brasil itu mengakui sedih meninggalkan Arsenal setelah diputuskan untuk dipinjamkan ke Sao Paulo.

Oleh M Yanuar F

Arsenal memutuskan untuk melepaskan Denilson ke Sao Paulo dengan status pemain pinjaman untuk satu musim penuh. Tidak punyai tempat untuk Denilson bermain menjadi alasan pihak kelab untuk menghantarnya kepada pasukan lain.

Namun keputusan tersebut membuat Denilson berasa sedih kerana dia terpaksa meninggalkan Arsenal dan ramai rakan-rakannya, walaupun diakuinya bahawa bermain di Sao Paulo mampu membuatnya memiliki lebih peluang untuk bermain di dalam skuad utama.

"Saya meninggalkan kelab dengan kesedihan kerana saya punyai ramai teman di Arsenal dan semua orang selalu memberikan sokongan kepada saya," ungkap Denilson di laman rasmi kelab.

"Saya akan berusaha memberikan yang terbaik di Brasil musim depan, tapi akan sering melihat perkembangan tekini Arsenal."

Denilson menambahkan bahawa Arsenal tetap merupakan pasukan yang hebat dengan pemain-pemain bagus, semangat pasukan yang luar biasa dan kelab dalam senarai teratas.

"Saya mendoakan yang terbaik untuk mereka di musim hadapan," akhirinya.


(Sumber: http://www.goal.com/)