Mario Gotze berharap bertemu Barcelona-Arsenal dalam Liga Juara-juara

Sunday, July 17, 2011
Namun daripada dua kelab tersebut, pemain Borussia Dortmund Mario Gotze teringin untuk merasai pengalaman melalui pertembungan bersama Barcelona.


Oleh Anugerah Pamuji

Sering terdapat kesan berlainan bagi kelab manapun yang menghadapi pasukan yang impresif dan menyerang seperti Barcelona dan Arsenal. Setidak-tidaknya begitulah pandangan di kalangan peminat bolasepak dalam reaksi mereka terhadap dua kelab raksasa Eropah itu.

Perkara yang sama turut dirasai oleh pemain serangan Borussia Dortmund, Mario Gotze. Baginya, bertemu dengan dua pasukan tersebut bakal menjadi satu kenangan yang tidak akan dilupakan.

Dortmund pada musim depan bakal menyertai Liga Juara-juara. Peluang untuk bertemu dengan Arsenal dan Barcelona bukanlah sesuatu perkara yang mustahil.

Gotze sangat berharap agar dapat menimba pengalaman dalam bermain menghadapi dua pasukan yang mempunyai permainan bergaya itu.

"Sangat seronok melihat permainan pasukan seperti Barcelona dan Arsenal," kata Gotze kepada Bild, terhadap corak permainan yang sering dipersembahkan oleh dua pasukan tersebut.

Gotze telah bersedia untuk menghadapi Liga Juara-juara musim depan dengan optimis, dan bila memilih di antara kedua pasukan tersebut, Gotze ingin membuat penampilan di Camp Nou untuk mempersembahkan kebolehannya di hadapan penonton Los Blaugrana.

"Saya kini tidak sabar untuk menghadapi Liga Juara-juara. Pada zaman kanak-kanak, saya selalu bermimpi untuk bermain di Camp Nou suatu hari nanti," kata Gotze yang bercita-cita untuk bertemu Barcelona di pentas bolasepak terbaik Eropah itu.


(Sumber: http://www.goal.com/)